Jesteś terapeutą?

Aplikacje, które pomogą Ci utrzymać dobrą kondycję

Utrzymanie dobrej formy, kondycji i szczupłego ciała może być niezwykle trudne w trakcie pandemii, która wciąż panuje wokół nas. Wiele osób nie wyobraża sobie jednak, że mogłoby zrezygnować z aktywności, dlatego poszukują alternatywnych rozwiązań. Jednym z nich i szczególnie polecanym są ćwiczenia na własną rękę, w domowym zaciszu. Jak się do nich przygotować?

22 marzec 2021
Artykuł na: 4-5 minut ruch
Zdrowe zakupy

Odpowiednie miejsce do ćwiczeń

Ćwiczenia w domowym zaciszu wymagają oczywiście odrobiny miejsca. W wielu przypadkach wystarczy jednak zwykła przestrzeń w pokoju, bez konieczności przygotowywania oddzielnego pomieszczenia. Wystarczy zadbać, aby przestrzeń zostawiała odpowiednią swobodę i aby pomieściły się na niej ewentualne akcesoria, które mogą być przydatne w trakcie aktywności.

W domowych warunkach warto wykorzystywać proste, zajmujące mało miejsca akcesoria, takie jak przede wszystkim maty do ćwiczeń, hantle czy akcesoria do rozciągania. Pomogą one utrzymać ciało w pełnej sprawności, a jednocześnie nie będą wymagały ani nadmiernej inwestycji, ani też sporej przestrzeni do ich przechowywania.

Odpowiednia motywacja do ćwiczeń

Ćwiczenia w domu często wiążą się z jeszcze jedną, poważną trudnością. Łatwo o nich zapomnieć lub zrezygnować ze względu na inne priorytety. W domu jest zawsze wiele aktywności, które bardziej nas angażują i odpuszczenie jednego treningu szybko może stać się codziennością. Dlatego utrzymanie dobrej motywacji jest jednym z najważniejszych elementów efektywnego treningu w domu.

Aby utrzymać odpowiednią motywację, warto skorzystać z oferowanych treningów online. Zapisując się na nie, korzystając z porad instruktora i dzieląc informacjami z innymi uczestnikami zajęć, można znacznie łatwiej utrzymać wysoką motywację. Ćwiczenia online pomogą także w regularności.

Jednymi z tych zajęć, z których z chęcią skorzysta niejedna kobieta, jest na pewno joga. Łatwym i szybkim sposobem na dołączenie do takich treningów może być zapis za pomocą Facebooka na wieczorne rozciąganie, o czym więcej można przeczytać na stronie catchlife.pl w tekście pod tytułem "Chcesz poćwiczyć w domowym zaciszu? Już dziś trening online".

Aplikacje, które pomogą w ułożeniu planu ćwiczeń

Być może nie przepadasz za ćwiczeniami grupowymi i nie chciałbyś brać udziału w treningu online z innymi osobami. Jeśli tak, świetnym wyborem mogą być dla ciebie ciekawe aplikacje, które pomogą nie tylko w utrzymaniu motywacji, ale również w ułożeniu planów treningowych.

Jedną z nich jest Johnson & Johnson Official 7 Minutes Workout, proponująca krótkie treningi obwodowe na każdy dzień, które z powodzeniem można wykonać w domu bez żadnych sprzętów.

Inną ciekawą aplikacją będzie MapMyFitness, która posiada wiele zaawansowanych funkcji. Pozwala na pełen monitoring ćwiczeń, w tym na liczenie kalorii czy czasu trwania treningu. Dzięki wbudowanemu połączeniu z GPS świetnie nadaje się do obrazowania ćwiczeń w terenie, a nie tylko w domu, ponieważ monitoruje długość przebytej trasy i umożliwia jej zapisanie. Dostępna jest zarówno na Android, jak też iOS, co jeszcze bardziej poszerza jej funkcjonalność. Jeśli z kolei marzysz przede wszystkim o dobrej muzyce, która będzie wspomagała Twoje ćwiczenia, możemy zaproponować ci aplikację Fit Radio, która łączy odpowiednio dopasowaną do treningu muzykę z filmami instruktażowymi.

Jeśli chcesz poznać jeszcze więcej ciekawych aplikacji, które pomogą ci w trakcie aktywności, zarówno w domu, w terenie, jak i w klubie fitness, zapraszamy na stronę techmove.pl, gdzie znajdziesz artykuł na temat 7 aplikacji fitness motywujących do osiągania wyznaczonych celów. Poza tym portal specjalizuje się między innymi w kwestiach sportu i technologii, co pozwoli ci uzyskać wiele świeżych informacji na te tematy.

Wczytaj więcej
Zapisz się i odbierz wybrany magazyn gratis!
Zapisz się i odbierz prezent
Nasze magazyny