Jesteś terapeutą?

Zawał po antybiotyku?

Popularny antybiotyk stosowany w leczeniu zakażeń bakteryjnych zwiększa ryzyko śmiertelnego zawału mięśnia sercowego.

16 luty 2015
Artykuł na: minutę serce leki
Zdrowe zakupy

Klarytromycyna, czyli antybiotyk makrolidowy, przedłuża okres aktywności elektrycznej serca, a to z kolei zwiększa ryzyko zaburzeń jego rytmu. Dla niektórych chorych takie zmiany mogą okazać się zabójcze.

Naukowcy szacują, że lek ten zwiększa ryzyko ataku serca o 76% w porównaniu z penicyliną V – innym, bezpiecznym antybiotykiem.

Duńscy naukowcy obliczyli, że (w wartościach bezwzględnych) klarytromycyna odpowiada za 37 zgonów z przyczyn sercowych na 1 mln kursów leczenia.

Do powyższego odkrycia naukowcy doszli po przeanalizowaniu 5 mln kursów leczenia dorosłych Duńczyków klarytromycyną, penicyliną V i roksytromycyną. W ciągu 14 lat badania odnotowano 285 zgonów z przyczyn sercowych, w których było 18 przypadków stosowania antybiotyku makrolidowego.

Wczytaj więcej
Polub
Dołącz do nas na Facebooku:
Dołącz do naszego Newslettera i odbierz prezent:
Budujemy Dom
Prosta droga do odporności
tel.: +48 534 229 890 www.auraherbals.pl