Jesteś terapeutą?

Stalówką w raka. Opisz, co czujesz, a szybciej pokonasz raka!

Osoby, które przelewały na papier swoje obawy po zdiagnozowaniu u nich raka piersi, były w stanie dużo lepiej poradzić sobie z chorobą niż te, które nie opisywały swoich uczuć.

Artykuł na: minutę rak psychika rak piersi psychologia
Zdrowe zakupy

Eksperci twierdzą, że dzięki takim praktykom kobiety z rakiem piersi są mniej zestresowane i nie czują się tak bardzo zmęczone, co przekłada się na poprawę ich jakości życia.

Naukowcy z University of Houston są zdania, że ekspresyjne pisanie – polegające na opisywaniu w dzienniku lęków i emocji związanych z chorobą może nawet wpłynąć na poprawę funkcjonowania układu odpornościowego.

Pacjenci onkologiczni, którzy poświęcają 20 minut dziennie (lub robią to przynajmniej 3-4 razy w tygodniu) na pisanie o swoich osobistych przeżyciach, są w stanie poprawić zdolność organizmu do zwalczania infekcji, choroby nowotworowej oraz zwiększają swoją wytrzymałość na stres.

Naukowcy podkreślają, że metoda może być szczególnie przydatna dla osób, które nie są przyzwyczajone do otwartego wyrażania swoich obaw – czy to z powodów osobowościowych, czy kulturowych.

Bibliografia
  • Health Psychology, 2014; 31(5): 548-551
Wczytaj więcej
Zapisz się i odbierz wybrany magazyn gratis!
Zapisz się i odbierz prezent
Nasze magazyny
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT