Jesteś terapeutą?

Aktywny tryb życia poprawia samopoczucie – co zmienia się dzięki regularnym treningom?

Zbawienny wpływ sportu na stan zdrowia jest raczej powszechnie znany. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że aktywny tryb życia może również przyczynić się do znaczącej poprawy samopoczucia. Nie bez powodu większość fanów regularnych ćwiczeń to przeważnie uśmiechnięte osoby, które wprost zarażają swoją pozytywną energią. Sprawdź, w jaki sposób uprawianie sportu może wpłynąć na twój nastrój.

26 maj 2021
Artykuł na: 4-5 minut ruch
Zdrowe zakupy

Sport uszczęśliwia i dodaje energii

Podczas zwiększonej aktywności fizycznej uwalniane są endorfiny, czyli słynne hormony szczęścia. Dodatkowo pojawia się zapewniająca motywację do działania dopamina, a także dodająca energii i wprawiająca w dobry humor serotonina. Co więcej, hormony odpowiedzialne za odczuwanie szczęścia są produkowane przez organizm nawet kilka godzin po treningu. To powoduje, że optymistyczny nastrój, zwiększona energia, a nawet lekka euforia mogą towarzyszyć fanom sportu przez większość dnia.

Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko depresji

Regularne uprawianie sportu nie jest oczywiście w stanie całkowicie ochronić przed wystąpieniem depresji. Sportowcy z różnych powodów również mogą zmagać się z tym problemem. Ze względu na regularne dostarczanie organizmowi hormonów szczęścia można jednak znacząco obniżyć ryzyko pojawienia się tej choroby. Już kilka godzin tygodniowo może sprawić, że widmo obniżonego nastroju i braku motywacji do działania oddali się przynajmniej na jakiś czas. Ponadto aktywność fizyczna jest zalecana podczas leczenia depresji.

Trening pomaga w zwalczaniu stresu

Wielu panów po kłótni z partnerką sięga po sneakersy męskie i idzie pobiegać lub odreagować na siłowni. Takie zachowanie wbrew pozorom ma sens, ponieważ trening rzeczywiście może poprawić nastrój i obniżyć poziom odczuwanego zdenerwowania. Aktywność fizyczna jest wskazana zwłaszcza w przypadku przewlekłego stresu, ponieważ umożliwia zachowanie równowagi psychicznej, poprawia reakcje obronne organizmu i wzmacnia odporność na trudne sytuacje. Może także chronić przed schorzeniami związanymi z życiem w stresie np. problemami ze strony układu trawiennego lub sercowo-naczyniowego.

Ćwiczenia mogą być lekiem na bezsenność

Odbywanie regularnych treningów jest polecane również osobom zmagającym się z problemem bezsenności. Warto jednak wiedzieć, że wieczorne ćwiczenia mogą dać zupełnie odwrotny efekt - mogą za bardzo pobudzić i dodatkowo utrudnić zasypianie. Najlepsze efekty dają poranne treningi, które pozostawiają wystarczającą ilość czasu na ochłonięcie. Częste ćwiczenie sprawia ponadto, że mięśnie są rozluźnione i obniżają stres, dzięki czemu rzeczywiście można pozbyć się bezsenności i poprawić jakość snu.

Lepszy wygląd oznacza lepsze samopoczucie

Nie bez znaczenia jest również fakt, że regularne odbywanie treningów umożliwia osiągniecie wymarzonej sylwetki. To z kolei ma pozytywny wpływ na samoocenę i w rezultacie przekłada się również na samopoczucie. Osoba zadowolona ze swojego wyglądu częściej się uśmiecha i ma więcej pewności siebie, co z pewnością ułatwia odnoszenie sukcesów mających niebagatelny wpływ na codzienny nastrój.

Wczytaj więcej
Zapisz się i odbierz wybrany magazyn gratis!
Zapisz się i odbierz prezent
Nasze magazyny