Jesteś terapeutą?

Wspólne ćwiczenia, czyli plan treningowy dla niej i dla niego!

Utrzymanie dobrej kondycji jest szczególnie ważne, a zarazem szczególnie trudne, kiedy mamy siedzącą pracę. Nic jednak nie jest niemożliwe: wystarczy dobry plan, aby utrzymać formę i zadbać o swoje zdrowie. Co więcej, ćwiczenia mogą być jeszcze przyjemniejsze i ciekawsze, kiedy będą wykonywane we dwójkę. Zobacz, jak ułożyć wspólny plan treningowy i cieszyć się z aktywności każdego dnia.

Artykuł na: 4-5 minut ruch
Zdrowe zakupy

Wspólna motywacja

Jeśli zastanawiasz się, czy w ogóle warto ćwiczyć razem, możemy zapewnić cię, że jest to bez wątpienia jeden z najbardziej efektywnych sposobów na podtrzymanie dobrej formy. Wspólne ćwiczenia z partnerem pomagają przede wszystkim w utrzymaniu wysokiej motywacji: jeśli nawet jedno z was nie będzie miało na nie wielkiej ochoty, bez wątpienia druga osoba z pary go wspomoże. Dopingując się nawzajem, na pewno oboje szybciej uzyskacie założone efekty.

Co więcej, warto zadeklarować partnerowi, jaki macie cel. Wypowiedziane na głos założenia zawsze znacznie łatwiej się realizuje, ponieważ nikt z nas nie chciałby wyjść na niesłownego. Będzie to więc dodatkowym, mobilizującym do aktywności czynnikiem.

Bieganie dobre dla każdego

Pierwszym elementem wspólnego planu treningowego może być bieganie. Jest to przyjemna i łatwa do uprawiania forma aktywności, która idealnie sprawdza się dla kobiet i mężczyzn. Co więcej, na jogging można wybrać się dosłownie zawsze: rano, wieczorem, a także o każdej porze roku. Dzięki temu jest to najbardziej uniwersalna i najszybciej dostępna forma aktywności.

Bieganie pozwala na rozwój siły mięśniowej i ogólnej wydolności, a także pomaga w spaleniu tłuszczu. Z tych względów będzie świetnym rozwiązaniem dla każdego, kto pragnie być fit. Odbywając się w plenerze, pozwoli wam jednocześnie odkryć nowe ciekawe zakątki, zwłaszcza jeśli skorzystacie z jednej z ciekawych aplikacji biegowych. Ich przegląd znajdziecie na portalu bravenetic.pl w tekście "Najlepsze aplikacje do biegania". Dzięki nim na pewno wspólnie odkryjecie niejeden intrygujący zakątek.

Rozciąganie w parze

Niemniej ważnym etapem wspólnych ćwiczeń dla dwojga będzie rozciąganie. Choć wielu osobom stretching kojarzy się z kobiecymi ćwiczeniami, dla mężczyzn także będzie miał wiele zalet. Nie tylko przyczyni się do poprawy funkcjonowania stawów i pomoże w utrzymaniu prawidłowej sylwetki, ale również stanie się doskonałym sposobem na rozluźnienie.

Wspólnie możecie skorzystać z zajęć online, które pokażą wam ciekawe ćwiczenia rozciągające i uwolnią was od codziennego stresu. Po takim wspólnym relaksie każdy wieczór będzie jeszcze przyjemniejszy. Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule "Stretch.my.therapy – darmowe zajęcia online" na joysy.pl.

Wspólne ćwiczenia siłowe

W szczególności dla mężczyzn budowanie masy mięśniowej jest bardzo istotną kwestią. Dlatego nie należy rezygnować również z ćwiczeń siłowych. Aby wspólnie skorzystać z ich zalet, warto zainwestować w domowy zestaw akcesoriów dla dwóch osób: dla kobiet lżejszy, dla mężczyzn cięższy. Planując wspólne ćwiczenia, można postawić między innymi na hantle i kettle.

Jednym z ciekawych ćwiczeń, które może wykonać każdy z pary, będzie wiszenie oraz podciąganie na drążku. Drobna rywalizacja w tym względzie, pokazująca, kto więcej razy się podniesie oraz jak będzie wzrastać ilość podciągnięć w kolejnych dniach, mogą dodatkowo ciekawie urozmaicić aktywność. Co więcej, drążek to jedno z najłatwiejszych do montażu akcesoriów, które bez wątpienia może znaleźć się w każdym domu.

Wczytaj więcej
Zapisz się i odbierz wybrany magazyn gratis!
Zapisz się i odbierz prezent
Nasze magazyny