Jesteś terapeutą?

Jak zachować dobrą kondycję, pracując w biurze?

Praca biurowa to marzenie wielu osób. Wydaje się lekka, przyjemna, niewymagająca nadmiernego wysiłku… wybierając ją, nie każdy jednak ma świadomość, że może być ona obciążająca dla organizmu ze względu na zbyt mała aktywność fizyczną. Jak zatem pozostać wysportowanym, codziennie spędzając za biurkiem osiem - albo więcej - godzin? Mamy na to kilka sprawdzonych porad.

Artykuł na: 4-5 minut ruch
Zdrowe zakupy

Praca biurowa a ból kręgosłupa

Jeśli codziennie spędzasz przed komputerem albo nad dokumentami osiem godzin, najpewniej nie zawsze pamiętasz o prawidłowej postawie. Przygarbiony plecy, skrzywiony kręgosłup, pochylona głowa, a do tego jeszcze napięte ramiona z powodu konieczności sięgania do klawiatury i stresu. Wszystko to może przyczyniać się do pojawienia bólów kręgosłupa o różnorodnym nasileniu i umiejscowieniu.

Co więcej, po wyczerpującym dniu pracy najpewniej nie masz nawet siły na to, aby pójść na siłownie czy do parku, pospacerować, pobiegać czy skorzystać z profesjonalnych urządzeń do ćwiczeń. To naturalne. Ale wiemy, że nadal istnieje dla ciebie szansa, abyś poprawić zdrowie i kondycję. Wystarczy, że każdego dnia do swojego harmonogramu wpleciesz kilka prostych ćwiczeń!

Zacznij od ćwiczeń izometrycznych

Być może należysz do osób, które od czasu ukończenia szkolnego wf-u nie miały czasu na żadną aktywność sportową. Nic straconego - możesz zacząć od małych, prostych kroków, które pomogą ci zbudować siłę mięśniową, a jednocześnie odstresują. Idealne w tym celu będą ćwiczenia izometryczne, które polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni, przy jednoczesnym zachowaniu nieruchomych stawów. Napięcie mięśni powinno trwać w nich 15-30 sekund i być regularnie powtarzane.

Są to proste ćwiczenia, które łatwo pomogą ci poprawić stan twoich mięśni i mogą stać się pierwszym krokiem do powrotu do pełnej aktywności. A co najważniejsze - większość z nich wykonasz w domu lub nawet w pracy! To świetny sposób na krótką przerwę, więc daj się zainspirować łatwymi ćwiczeniami izometrycznymi, które znajdziesz na stronie bizsport.pl.

Rozciąganie - idealne na rozluźnienie

Jeśli każdy dzień w pracy daje ci się we znaki ze względu na stres i wysokie wymagania, twoim najlepszym przyjacielem mogą zostać ćwiczenia rozciągające. Pomogą ci w rozluźnieniu mięśni, a jednocześnie dotlenią mózg i dodadzą energii do dalszych działań. Ich największym atutem jest prostota i jednoczesna możliwość wzmocnienia ścięgien i włókien mięśniowych.

Istnieje szereg sprawdzonych ćwiczeń rozciągających, zebranych zgodnie z partiami mieści, na które oddziałują. Jednymi z najbardziej znanych są ćwiczenia nóg, które regularnie powtarzane mogą w pewnej chwili pozwolić ci na wykonanie szpagatu. Jeśli brzmi to dla ciebie kusząco, możesz zapoznać się z nimi na stronie womactive.pl, na której znajdziesz tekst "Rozciąganie to podstawa – najlepsze ćwiczenia na szpagat".

Delikatne obciążenie

Być może należysz do osób, które chciałyby delikatne wzmocnić mięśnie ramion i pleców, co bez wątpienia przełoży się na zmniejszenie problemów z kręgosłupem czy napięciem barków po codziennej pracy. W takim przypadku dobrym pomysłem wydaje się zakup niewielkich hantli, które wykorzystasz podczas ćwiczeń. Nawet ich najprostsze unoszenie i opuszczanie - o ile jest dobrze wykonane - pozwoli ci na poprawę wytrzymałości i siły mięśni ramion, pleców i barków.

Co więcej, jest to proste i szybkie ćwiczenia, które wykonasz samodzielnie w domu, bez konieczności udawania się do klubu fitness. Dzięki temu sprawdzi się idealnie, jeśli prowadzisz obciążający i wyczerpujący tryb życia, a także pomoże pozostać ci w dobrej formie bez nadmiernego wysiłku.

Wczytaj więcej
Zapisz się i odbierz wybrany magazyn gratis!
Zapisz się i odbierz prezent
Nasze magazyny