Jesteś terapeutą?

Chleb jęczmienny - pieczywo dla diabetyków

Jeśli chcesz obniżyć poziom cukru we krwi i ograniczyć ryzyko rozwoju cukrzycy, włącz do codziennej diety kilka kromek jęczmiennego chleba!

31 marzec 2016
Artykuł na: 2-3 minuty przepisy dieta hiperglikemia
Zdrowe zakupy

Najnowsze badania naukowe dowodzą, że chleb jęczmienny powinien zostać włączony do jadłospisu polecanego diabetykom. - Już po trzech dniach jedzenia takiego pieczywa można zauważyć wyraźny spadek poziomu cukru i stężenia insuliny we krwi, zapobiegamy insulinooporności i łatwiej nam opanować apetyt na niezdrowe przekąski - przekonują szwedzcy naukowcy z prestiżowego Uniwersytetu w Lund.

Badacze przeprowadzili serię testów wśród zdrowych osób w średnim wieku, którym w ciągu trzech dni polecono spożywać chleb jęczmienny trzy razy dziennie (na śniadanie, obiad i kolację). Wyniki testów wskazywały, że już po 14 godzinach od spożycia chleba jęczmiennego wzrastało tempo przemiany materii, co miało pozytywny wpływ na metabolizm.

Naukowcom udało się ustalić, że błonnik pochodzący z ziaren jęczmienia powoduje wzrost ilości hormonów żołądkowo-jelitowych i prowadzi do wyregulowania tempa metabolizmu oraz poskromienia łaknienia. Może też być istotnym czynnikiem ograniczającym ilość przewlekłych stanów zapalnych w organizmie.

- Regularne spożywanie chleba jęczmiennego ogranicza ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego i rozwoju cukrzycy - przekonują naukowcy z Uniwersytetu w Lund. Ich spostrzeżenia pokrywają się z wynikami badań specjalistów z Uniwersytetu w Gothenburgu, które dowodzą, że naturalny błonnik jęczmienny powoduje wzrost ilości bytujących w jelitach bakterii Prevotella copri, mających wpływ na regulację poziomu cukru we krwi

Bread from Richard Steffens on Vimeo.

Tekst: Monika Piorun

 

Wczytaj więcej
Zapisz się i odbierz wybrany magazyn gratis!
Zapisz się i odbierz prezent
Nasze magazyny