Jesteś terapeutą?

Woda dla mózgu

Odwodnienie organizmu powoduje problemy z pamięcią i zmniejsza zdolność koncentracji.

08 luty 2018
Artykuł na: 2-3 minuty mózg
Zdrowe zakupy

Codzienne picie wody jest konieczne, to oczywiste. Nie wszyscy jednak wiedzą, że jej niedobór w organizmie najwięcej szkód wyrządza naszemu mózgowi - potwierdza to badanie przeprowadzone w USA1. Odwodnienie osłabia pamięć i koncentrację, a także wydłuża czas reakcji. Jego skutkiem jest czasowe zaburzenie funkcji poznawczych.

Sprytny menedżer

Na łamach czasopisma "Journal of Cerebral Bloof Flow & Metabolism" opublikowano wyniki badania przeprowadzonego przez naukowców z Weill Cornell Medical College's Brain and Mind Research Institute w Nowym Jorku. Okazuje się, że utrata wody równa zaledwie 5% masy ciała może mieć negatywny wpływ na neurony. Przekłada się to w pierwszej kolejności na kłopoty z pamięcią i koncentracją. Dlaczego?

Otóż mózg broni się przed skutkami odwodnienia w logicznej kolejności, a więc przede wszystkim chroni funkcje organizmu konieczne do przeżycia (regulowanie temperatury ciała, oddechu i bicia serca), pomijając te, które są mniej ważne. Jak wyjaśnia Giuseppe Faraco, autor badania, nawet niewielkie odwodnienie może istotnie ograniczać naszą zdolność do pracy intelektualnej.

Kolejny dowód

Potwierdza to również szczegółowa analiza opublikowana na łamach "Journal Human Brain Mapping". Wykazano w niej, że osoby, które przez dłuższy czas były odwodnione, traciły zdolność do planowania pracy i analitycznego myślenia. Pijmy więc wodę zarówno latem, jak i zimą. Dla mężczyzn dzienna norma wynosi 2,5 l, a dla kobiet - 2,2 l.

Holistic Health
ARTYKUŁ UKAZAŁ SIĘ W:
Holistic Health 1/2018
KUP wydanie ELEKTRONICZNE
ARTYKUŁ UKAZAŁ SIĘ W
Holistic Health 1/2018
Holistic Health
Kup teraz
Wczytaj więcej
Zapisz się i odbierz wybrany magazyn gratis!
Zapisz się i odbierz prezent
Nasze magazyny
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT