Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu
Jesteś terapeutą?

Czy z wiekiem nasza pamięć musi być słabsza?

Okazuje się, że utrata pamięci i zapominalstwo wcale nie jest nieuniknioną konsekwencją starzenia się. Najnowsze badania naukowe potwierdzają, że do połączeń między synapsami w mózgu dochodzi bez względu na wiek, dlatego warto stale ćwiczyć umysł.

18 marzec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty mózg dieta
Zdrowe zakupy

Dla naszego mózgu właściwie nie ma znaczenia, ile mamy lat. Istota biała w mózgu, związana z ilorazem naszej inteligencji, może się rozwijać bez względu na to, czy jesteśmy starzy, czy młodzi. Im więcej połączeń pomiędzy synapsami, tym sprawniej myślimy. Najciekawsze jest jednak to, że nawet jeśli metryka wskazuje inaczej, nasza pamięć może stale się rozwijać.

Do tej pory specjaliści uważali, że wraz z procesem starzenia się organizmu dochodzi do spowolnienia zmian w obrębie istoty białej mózgu. Amerykańscy naukowcy z Zucker Hillside Hospital udowodnili jednak, że procesy te trwają całe życie.

Na podstawie monitoringu mózgu 296 zdrowych ochotników w wieku od 8 do 68 lat badacze oceniali wyniki sprawności umysłowej, koncentracji na zadaniu, zdolności uczenia się i zapamiętywania nowych informacji.

Bez względu na metrykę, te osoby, które ćwiczyły pamięć, potrafiły zapamiętać więcej szczegółów, a ich mózg był w lepszej kondycji od pozostałych, którzy nie trenowali swojego umysłu.

Co jeść, żeby usprawnić pamięć?

Pamięć można usprawnić także dietą. Na stan naszych szarych komórek mają wpływ głównie przeciwutleniacze, kwasy omega-3, kwas foliowy oraz witaminy i minerały. Co powinniśmy mieć na talerzu, żeby do późnej starości nie mieć problemów z zapominaniem? Poznaj 8 superproduktów i zawartych w nich składników polecanych przez specjalistów!

  1. ryby omega-3
  2. truskawki przeciwutleniacze
  3. orzechy włoskie składniki o działaniu przeciwzapalnym, obniżającym także poziom cholesterolu
  4. jajka cholina (składnik lecytyny) pobudza układ nerwowy, wzmaga koncentrację
  5. zielone warzywa kwas foliowy
  6. zielona herbata flawonoidy wzmacniające naczynia krwionośne
  7. dynia minerały i mikroelementy
  8. aronia antocyjan - barwnik roślinny naprawiający uszkodzenia nerwowe, obniżający ciśnienie i wspomagający wzrok

 Tekst: Monika Piorun

 

 

Wczytaj więcej
Polub
Dołącz do nas na Facebooku:
Dołącz do naszego Newslettera i odbierz prezent:
Budujemy Dom
Nasze magazyny