Jesteś terapeutą?




Skakanka na osteoporozę

Masz słabe kości - skacz na skakance! Energiczne podskoki mogą obniżyć ryzyko osteoporozy i ubytku masy kostnej, szczególnie wśród kobiet w wieku pomenopauzalnym.

02 czerwiec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty kości ruch

Na skakance warto skakać nie tylko ze względu na to, że pozwoli nam to spalić około 300-400 kalorii przez pół godziny.

Regularne wykonywanie tego typu ćwiczeń może skutecznie zredukować ryzyko wystąpienia osteoporozy, a także przeciwdziałać zapaleniu kości i stawów, zwłaszcza u pań po menopauzie.

Jak dowodzą naukowcy, trening na skakance może znacznie wzmocnić chrząstki stawowe rzepki.

Kobiety, które systematycznie skakały na skakance przynajmniej 3 razy w tygodniu, osiągnęły najlepsze efekty. Poprawiły kondycję całego organizmu, a ich ciało stało się jędrniejsze i bardziej gibkie.

Pamiętajmy, żeby ćwiczyć w prawidłowej pozycji - należy być wyprostowanym i zawsze wciągać brzuch podczas skakania na skakance, co pozwoli na lepszą pracę mięśni.

Nie każdy musi być od razu jak Rocky Balboa, ale zawsze warto zacząć systematycznie skakać na skakance!

Jump Rope from Craig Cutler on Vimeo.

 Tekst: Monika Piorun

Wczytaj więcej
Polub
Dołącz do nas na Facebooku:
Dołącz do naszego Newslettera i odbierz prezent:
Budujemy Dom
Nasze magazyny