Jesteś terapeutą?

Niesteroidowe leki przeciwzapalne i zakażenie C. difficile

Zakażenie bakteriami Clostridium difficile powiązano już z wyjałowieniem organizmu po antybiotykoterapii. Teraz eksperci ogłaszają, że za infekcje mogą odpowiadać również leki przeciwbólowe.

07 maj 2019 Artykuł na: 2-3 minuty
antybiotyki

Niesteroidowe leki przeciwzapalne mogą zwiększać ryzyko zakażenia C. difficile, a w trakcie trwania infekcji zaostrzać jej objawy, w tym. biegunki, bóle żołądka i zmęczenie.

Naukowcy z Uniwersytetu Michigan podejrzewają, że popularne leki stosowane przy łagodzeniu bólu towarzyszącego infekcji C. difficile tak naprawdę szkodzą chorym. Nie mają jednak bezpośrednich dowodów na to, a jedynie wnioski z obserwacji zakażonych myszy laboratoryjnych, z których część przyjmowała niesteroidowe leki przeciwzapalne: w tej grupie przeżywalność wyniosła jedynie 20%, natomiast w grupie, której nie podawano NLPZ, aż 80% gryzoni przeżyło zakażenie C. difficile.

Infekcja bakteriami C. difficile jest jednym z najgroźniejszych powikłań pobytu w szpitalach lub domach opieki. Specjaliści w amerykańskich Centrach Kontroli Chorób i Prewencji (CDC) podejrzewają, że nawet 15 tys. Amerykanów umiera każdego roku z powodu powikłań po infekcji.

Wczytaj więcej
Cat icon
Znajdź terapeutę i uzyskaj pomoc
Zgodnie ze swoimi potrzebami medycyny holistycznej
Close icon